FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, February 28, 2018

PIALA SULTAN AZLAN SHAH 2018

Haluuuuuuu.....

Jom balik Ipoh kome!  Acara tahunan yang ditunggu-tunggu dah nak mula minggu ni!

Peminat-peminat hoki, Piala Sultan Azlan Shah 2018 akan berlangsung pada 3hb Mac sehingga 10 Mac 2018 di Stadium Hoki Azlan Shah, Ipoh.

Tahun ni 5 pasukan terbaik dunia akan berentap iaitu Australia (no 1), Argentina (2), India (6), England (7) dan Ireland (10).   Great Britain (Juara Piala Sultan Azlan Shah 2017) dan Jepun  (tempat ke enam) takde pula kali ni. Kedudukan pada tahun lepas - (1) Great Britain (2) Australia (3) India (4) New Zealand (5) Malaysia (6) Jepun.

Jadual perlawanan pada tahun ni seperti berikut :

Sabtu (3 Mac 2018)
1600  Argentina vs  India ( 3 - 2)
1800  Australia vs  England (4 - 1)
2030  Malaysia vs  Ireland (4 - 1)

Ahad (4 Mac 2018)
1600  India vs  England (1 - 1)
1800  Ireland vs  Argentina (3 - 5)
2030  Malaysia vs  Australia (1 - 3)

Selasa (6 Mac 2018)
1600  England vs  Ireland (4 - 1)
1800  India vs  Australia (2 - 4)
2030  Malaysia vs  Argentina (2 - 1)

Rabu (7 Mac 2018)
1600  Australia vs  Ireland (4 -1)
1800  Argentina vs  England (1 - 1)
2030  India vs  Malaysia

Jumaat (9 Mac 2018)
1600  Argentina vs  Australia
1800  Ireland vs  India
2030  England vs  Malaysia

Sabtu (10 Mac 2018)
1600  Penentuan tempat ke 5 & 6
1800  Penentuan tempat ke 3 & 4
2030  Penentuan Juara dan Naib Juara




Wednesday, January 3, 2018

LAMPU PUTRAJAYA 2017

Assalamualaikum...

Haluuuu
Selamat tahun baru...
Ada resolusi baru??  Boleh kongsi? Hehehehe... yang baru kan? kan? bukan yang recycle kan? kan?

Penutup tahun baru panjang juga cutinya, sempat juga buat dua tiga aktiviti cuma tak terkongsi kat sini.  Jadi, entri kali ni nak kongsi la satu daripadanya iaitu LAMPU Putrajaya 2017.

LAMPU 2017 yang diadakan di Dataran Putrajaya (hadapan Istana Kehakiman) bermula pada 28 Disember 2017 telahpun melabohkan tirai penamat dengan sambutan tahun baru 2018.  Meriah sangat, melimpah-limpah lampunya sampai melimpah-limpah jua kenderaan di Putrajaya ni haaa jammed! Jammed!

Dan dek kerana event pun dah habis, entri kali ni nak kongsi gambar je la ye.. Then we story da mori...

Dari jauh nampak la ketul-ketul cahaya macam ni...

 Sebelum nampak yang banyak macam ni.

 Dah nampak yang kecil nampak yang besar pulak!

Jadi, iols pun cam ternganga laarr.... apa tuuu apa tuuuu

Lepas tu nampak orang dok melangut tengok skrin ada gambar gerak-gerak

Jalan-jalan lagi, ahhhh pulak atas tanah ada yang bergayut pun ada... 

Ni pi dekat-dekat....

Lorhhhhh LAMPU! Ekekekeke.... Drama sangat!  So iols pun duduklah kat depan ni bak kena pukau

Macam kena pukau tengok gambar kaler gerak-gerak kat sini

 Lepas tu tukar gerak-gerak gambar ni pulak

Yang ni lagi hebat sebab terangkat tanah Putrajaya ini.

 Doodle ni siapa yang buat ni???  Berani sangat haaaaa doodle2 kat bangunan ni.

 Main kartun pulopsssss... Hai Lilo!

 Lepas tu, ini.. Lepas ini, ada lagi yang lain dan lain dan lain lagi.

 Dah habis yang tu kita pusing tengok benda lain pulak

Ni lampu bebayang dari plastik, dan lepas tu ada pula bulan kat atas nun.

 Yang ni cantik.

 Terpaksa ambil lagi dari angle lain

 Dan lain lagi sambil main bokeh.

 Yang ni pun main-main juga.

Yang kaler gold pulak.

dan globe ni memang tak masuk dalam sebab penuh

 Sedapnyaaaaa bokeh macam berbintang-bintang bintang di langit hahhahhaahhaa

 Belanja satu lagi gambar

Dan tepat pukul dua belas, ibu pari-pari telah menghantar labu sayong yang telah disumpah menjadi kereta pendati ni untuk menjemput ku pulang ke pangkal jalan....

Sekian, tamat and they live happily ever after :p