FReNs iN KaKi JaLaN

Saturday, February 11, 2012

oPsss...... SiLa BeTuLKaN SiaRaN aNDa!!!!

Dialog dalam dua bulan lepas, in da middle of nowhere.....
"Weh kita pergi USS nak????"
"Huh?!"
"Bila?"

Kemudian dipetik-petik insan-insan yang belum pernah bersua muka (suka hati je kan?!).  Perbincangan dibuat melalui e-mel.  Masing-masing teruja sampai penuh mail-box dua tiga hari dan sampai ada yang kasik warning "Abeslarrr bateri tepon aku!!!!!" gara-gara e-mel yang masuk bertubi-tubi..... Soweeeeee......

Akhirnya, pada 5 Febuari yang lalu, kami semua bergerak dari Kuala Lumpur secara berkonvoi untuk menuju ke kota Singa mencari Shrek kekdahnya (aku larr tuh!)  Cerita asalnya semua kena keluar rumah pukul 8.00 malam, jadi semua yang akan ikut trip ke USS ni akan keluarkan entri black-out tepat pada jam 8.00 malam (errr ada tak yang kuar jam 3.00 pagi????, gagagagaga).

Empat buah kereta bergerak dari Kuala Lumpur dan akan berkumpul di RnR Seremban pada jam 11.30 malam... Ecece kengkonon larr kan?!!  Mana larr tahu rupanya 3 orang alien dalam satu kereta ni (masing-masing baru pertama kali jumpa), berborak punya sakan boleh terlepas dan akhirnya kami mengubah tempat perjumpaan ke RnR Senawang.  *psst: sebab tu kereta kami lambat sampai taw... Kalau jumpa kat Seremban mesti kitaorang on-time! Hahaahahahah..

Untuk menambah keterujaan untuk perjumpaan yang julung-julung kali ni,  masing-masing perlu menyediakan nama 'alien' dan telah disyaratkan supaya semua alien-alien memakai baju berunsurkan sesebuah tempat.  Jadik........... taknak tulis dah...... entri ini aku tinggalkan dengan kuiz yang julung-julung kali aku buat dalam KaKi JaLaN nie....... Huahuahuahua

Ada lima belas alien traveler yang ikut trip Travelholics ke USS.....
1.  Berikan nama blogger dan nama blog (sekurang-kurangnya 10 alien)
2. Dapatkan nama-nama alien dan pasangkan dengan wajah-wajah mereka.... Rujuk gambar no 2. (sekurang-kurangnya 10 alien)
3.  Namakan baju negara/ negeri/ tempat manakah alien-alien ni pakai (5 alien) 
4.  Kebanyakkan wajah alien menghampiri wajah sebenar / karektor blogger tersebut, cer teka, cer teka (sekurang-kurangnya 3 alien).... hehehehehhee......  

Hohoho.... banyak pulak soalannya.  Ada hadiah bagi yang paling cepat dapat jawab dengan betul, ececece...  Apapun boleh larr emel kat jeliterrr@yahoo.com :D  

* oppssssss yang ikut trip boleh jawab soalan no 4 je okey!!! Tapi kena bagi persamaan  atau kenapa karektor-karektor tu dipasangkan :D


Wohooooo siaran dah pulih!

Dari kiri atas 1, 2, 3, .... 7
Baris bawah dari kiri 8, 9, 10, ..... 15.



15 comments:

Biqque said...

ni kalo aku jawab ni kompom aku menang sbb aku yg BUAT! hahaha!

takpe, bagi laluan kat reader ko :D

masMZ KaKiJaLaN said...

Biqque,

hahahahaha...... ko memang aku tak kasik jawab pun!!!!!!!

suma jawapan dah ada, kecuali no 4 kena telek muka sekor-sekor.......

Ely Hasrul said...

hoiii siap kasik kuiz tuh yg xtahan tuhhh bila tarikh tutup.. aku kire valid sgt la nk masuk kannn hahahhahaha

Unknown said...

Hmm tak boleh nk pikir quiz ni walaupun mnarik, sebab perut kenyang sgt, maklum ler tadi ada open house..abis tunggang langang umah aku...anak sapa la yg dtg ramai2 tadi tu gamaknya..

p/s: menarik soklan2 ko nih, mesti peminat no 1 John boleh jawab nih hahahah

just.HY said...

kekekeke...aku tentula tau yg mana satu aku! kekeke..kata artis korea.alalalla ;p

terima kasih kpd CHAWANNA SEKELUARGA diatas hospitality yg disediakan...marveles!

Unknown said...

Siap kuiz bebagai kelas kau...

Ely Hasrul said...

susah gak nk jawab kuiz nih..

p/s Na, yg pasti bukan anak aku tumpah2 kan makanan yeee hihihii

Cawan said...

errkkk kenapa karekter aku rambut dia macam tu? arrrghhh.. i punye, guna tangan pun boleh you!

masMZ KaKiJaLaN said...

@Ely,

Sila gigihkan diri! Hahahaha...


@BlueEwoke,

Ahahahaha.... almaklumlarrr tuan rumah yerrrr.... John taw dia retis Korea je...

masMZ KaKiJaLaN said...

@Bdk2@John,

Kannnnn....... retis sangat!



@Miss Tina,

Tengah gigih nak wat entri nih.... tetiber terbuat kuiz.... meh larrr join!! eKEKEKE...... wiNK~WiNK~

masMZ KaKiJaLaN said...

@Ely,

Kalao ko dapat tangkap 1 blog yang dah tulis semua jawapan nih, sah tinggal copy n paste je.... hahahahah


@Cawan,

Rambut cam tu sebab ko pakai cekak... opsssss..... *alamak terbocor rahsia..... pastu mata ko memang cam tu okayyyyyy...... tinggal nak pakai contact lense je... hahahahhahaadui..... terbocor rahsia lagi!

shah_rule said...

mantap ok kuiz dia.. hahaha hebat, siap ada kartun lagi tuh.. aku tau otomen tuh sape.. hehe tp mak die x belikan bagpack lagi untuk die menjelejah.. hahaha..

Ren said...

Nak jawab nak jawab! YG PALING CUTE TU AKU LE AHAHAHAHAH. cer cari yg mana!

babyarisha said...

nak jawab aci? nak kasi link blog tu terus aci? dpt hadiah ape ek kuiz nih? mintak fridge magnet aci? hihihi..

masMZ KaKiJaLaN said...

@shah_rule, Janggel n Babyarisha,

Konpiden ke leh jawab soalan no empat tu???? HAhahahaha