FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, October 26, 2011

AKu YaNG TeR'WW'

Cita-cita aku sempena cuti Deepavali ni tersangatlah murni.  Nak duduk rumah, nak kemas rumah (almaklum larrr rumah ni cam rumah tumpangan je, hari kerja je ada kat sini), lepas tu nak siapkan paper work (nak ber'opis' di rumah) dan last sekali kengkonon cam nak hadpet cerita2 yang dah terperam lama kat blog.....

Tapi pagi ni, ala-ala cb.  Dalam pada tu terdaya jugak nak masak..  Tak masuk dapur, mau kebulur larrrr kan?! Hurmmmm.....  Bo~ng*ksssss lupa tutup api, ter'wordless wednesday' aku tengok api dah panjat kuali....  Nasib baik tak panik! <-ekspresi over!  Dah tutup api dapur pun, nyala lagi api.  Tunggu jap, tak padam jugak. Naik pulak! Teringat nak curah air, tapi teringat api leh naik lagi, nak kena tadah dulu pula.  Seb baik, tepung tak simpan lagi... Nahhh setengah kilo tepung aku habis.....  

kejadian Salji Di Kashmir eh tepung di kuali
dapur lapan tahun yang dah dikilatkan semula
mood sedeyyyyy - muka biru sebab tengah gila SMURF, huuuuuu sob sob....

* 'penyakit' kalerkan muka berjangkit dari JoHN dan MrKeMaNG! Hahahaa NaK JuGaK!!!!



17 comments:

MasZuber said...

mak aihhh

tepung pon bole rupanya!

masMZ KaKiJaLaN said...

masZuber,

yang aku ingat, curah serbuk pencuci, tapi kat rumah tak ada. Tepung pun boleh larrr...

just.HY said...

YA ALLAH...aku ingt ko curah pasir! rupenye tepung! hahaha....

nape smpai jadik cmtu?

masMZ KaKiJaLaN said...

John,

kat rumah ni dah habis bersimen, nak kena curah tanah dalam pasu kalau nak buat camtu... *moral, simpan tepung di rumah ye!

ni kes pi bilik air daaaa, CB punya hal... lupa laks nak pelankan api dulu, seb baik api dalam kuali je... fuhhhhh sambil garu-garu kepala

Anash said...

err..
snow in ipoh?
err...
mana snowman?

masMZ KaKiJaLaN said...

k. Anash,
hahahaha... yang last tu kira cam snowman larrr tu.... tapi dah letak nila :D

kemang~ said...

amboi, yg x leh tahan nye, salji di kashmir...hahha


eh muka biru??

hitam lerrr :D

masMZ KaKiJaLaN said...

Kemang,

Ala kasik can larrrr hari ni kaler biru.... sok2 baru kaler itam, hahaha... Dok main smurf kat FB berselang2 pi jumpa mister J, mao tak biru muka?! Fuuuuuu hadeyyyyyy....

Takde rupa Kashmir ke??? Tu antara perkara pertama yang aku nampak bila tengok balik gambo kuali tu. Seb baik masa kuali terbako tak ambil gambo... Kalao tak, siap terbayang Pinatubo bagai lagi.... Hahahaha

isabelle said...

ni berangan apa la sampai boleh lupa mcm tu?
tapi kira bijak la jugak x simbah air.

xplorer said...

ni konpem tgh berangan ni .aku dah ubah format video anak aku

Ren said...

tepung tu leh kitar semula jadi cekodok..lalalalaaaa

masMZ KaKiJaLaN said...

Isabelle,

Tu larrr... Tergiang-giang nasihat bomba masa sekolah, katanya jangan siram air... *ehehehe sape bomba yang bagi talk tu mesti terharu ada juga yang dengar cakap! hahahaha

masMZ KaKiJaLaN said...

xplorer,

dah tengok dah... pandai betul... ni ekaw larr nih suko makan kuaci nih agaknya yerr???

masMZ KaKiJaLaN said...

Janggel,

Ada belen 1/2 kilo lagi, toksah recycle.... lapo kalu makan biskut cicah megi sudehhhh *huk huk

Fatt said...

salji di kashmir? hahaha siyes takleh blah! aku terkejut oke tgk hasil seni ko dah dapur...aku terbaca janggel punye komen kat blog kemang psl tragedi blender meletop! hahaha...mmg lawak...apa nak jadi la ni? meh kita masuk kelas memasak dgn kemang...hahaha

masMZ KaKiJaLaN said...

Fatt,

Hahahhaa.... berinspirasi kashmir bila aku tengok tepung tu... Terus amek gambo!!! Kira ok gak dari aku teringat nak amek gambo masa tengah berapi, leh berangan pi Filipina, pi Jepun pulaksss...

Jangan tatau John pun ada kejadian gak.... cookies dalam microvave pun leh terbako!! har3x.... *oppsss John , terngumpat ko terang2 kat sini!! Ampun!!!!!

Jom. Jom. Mintak Masterchef Kemang buka kelas masak :D *terus teringat pulut mangga dia, fuhhh

Biqque said...

hahahahaha! tergelak i tgk tepung tu! seb beik pantas memikir!