FReNs iN KaKi JaLaN

Wednesday, August 31, 2011

saYa ANaK MaLaYsia

Hari ini genap kita menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-54 dan tahun ini pula sambutan Hari Kemerdekaan lebih istimewa kerana bagi umat Islam di Malaysia, ianya diraikan dengan kemenangan yang berganda. Hari Kemerdekaan Malaysia disambut berserta dengan Hari Raya Aidilfitri. Merdeka-Raya namanya :)

Saya Anak Malaysia (lagu dari Dr. Sam)

1953
Bulan 5 aku dilahirkan
Di sebuah negeri yang diberi nama
NEGERI SEMBILAN
Selepas itu aku dibesarkan
Di NEGERI KELANTAN
Aku belajar di sekolah orang putih
Dekat dengan Pasir Puteh

Saya Anak Malaysia

Lepas sekolah aku merayau
Negeri mat saleh aku merantau
Tempat orang indah sekali
Tapi MALAYSIA dekat di hati

Saya Anak Malaysia

Sampai masa aku pun balik
Tapi makweku nampak pelik
Dia kata nak jadi apa
Aku kata itu Tuhan punya kuasa

Saya Anak Malaysia

Lemah lembut sopan santun
Sudah menjadi darah dagingku
Walaupun aku nampaknya kutu Aku hormat orang tuaku

Saya Anak Malaysia


YeaYYYYY!!!

4 comments:

kemang~ said...

slmt ari raye!


and smlt merdeka :P

Anash said...

alalalalalaaa..comelll nyer wat gitu...
hehe

masMZ KaKiJaLaN said...

Kemang,
Selamat hari raya dan Selamat Hari Merdeka... (bendera pasang tak???)


Anash,
*BluShiNG~ ahaksss

Anash said...

print wat kad raya aaa..eh
kad merdeka...
hehehe