FReNs iN KaKi JaLaN

Tuesday, July 6, 2010

SuRaT SuDaH Di TaNGaN - PeNeRiMaaN???

Akhirnya segala tanda tanya terjawab juga pada hari ini. Segala khabar angin dimatikan dengan serta merta.

Bos Besar datang masuk bilik sambil menghulur surat, "Congratulation".

Aku mengambil dengan perlahan. Aku sudah tahu isi kandung surat tetapi konsentrasi ku pada kerja yang perlu disiapkan dengan segera... Menyambut surat dan membaca. Bos Besar keluar dengan muka ayam hilang anak (over ke ayat nih??? sebab hutang kerja aku dengan dia banyak lagi kot! "Sir, jangan risau. Saya yang risau kerja-kerja ni tak siap.. Saya nak cuba minta tangguh" <- ni aku cakap dalam hati). Bos Besar mesti risau sebab tiba-tiba dia hilang dua anak buah serentak (aku dan seorang lagi kawan). Kalau nak kira, selepas Bos Besar, ada sorang kerani lepas tu aku larr yang paling lama duduk kat tempat nih. Ada kerja-kerja aku yang orang lain tak pernah usik, buat sendiri jalan sendiri. Ermmm.... Siaplah siapa nak kena sambung kerja aku nanti!


Dalam masa yang sangat suntuk, minggu hadapan aku perlu lapor diri di utara tanah air. Ya, mungkin aku pergi lapor diri saja dulu dan kemudian minta ditangguhkan sehingga hujung bulan. Ahhhh, nak kena mulakan kehidupan baru pula. Siapa yang ada kat sana??? Setahu aku WO je yang ada! Yang lain-lain dah tak available... New friends, tempat baru, banyak yang nak kena sesuaikan ni.... Moga semuanya dipermudahkan untuk aku.

[sedang kawan-kawan bergembira untuk aku, aku sendiri masih belum ada perasaan yang jelas.... Apapun, yang aku bersyukur atas tawaran yang tidak disangka ini]

12 comments:

xplorer said...

ko dah naik pangkat ke? tahniah , kena posting kat mana. Bilo nak blanjo den?

Ophe said...

tahniahhhh.. :)
tapi jauh nun di utara semenanjung tanahair yaaa..

masMZ KaKiJaLaN said...

xplorer dan Koishie, terima kasih.

xplorer, adolar rezeki Den ni haa sket. Den pun tak sangko. Nantilah Den belanjo ekaw nasik ganja nanti (kalau ekaw datang sana).

Koishie, nun jauh tu... ermmmmm... tunggu.........

Anash said...

tahniah...
tapi..
jauh ke utara?
aiseyman..baru nak ajak jumpa..
berbasikal?
sabtu pagi keje le pulak...
basikat berbakul depan ada kat kampung..hehe

masMZ said...

tq. Alahaiii anash, takde dah orang keje ari sabtu! huhu....
meh datang Putrajaya Pesta Bunga 10-18 nih....

Anash said...

tu la,kan? Company lain rata2 tak keje sabtu...
kita gak sengeh2 kat opis sabtu pagi
huhu...
Insyallah akan ke Putrajaya tengok mungerrr

masMZ KaKiJaLaN said...

Anash, datang larr awal pagi Ahad... Mungkin boleh tertembung di sana :)

Anash said...

masMZ
ahad pagi opis wat event kat shah alam..
sempena pertandingan memancing .
tak le masuk memancing..
tapi masuk bah gubahan mungerrr(awwww..ekceli kena paksa..hehe)

Anonymous said...

tahniah,

Mas tuka ke mana?? Perak ke Kedah???
waaa tentu sedih tinggal Putrajaya kan?? OK jumpa lagi di Utara...

abrashid JMG

masMZ KaKiJaLaN said...

enchek Rashid, tima kasih....
huwaaaaaaaaaaaaaaa memang sedey gilessssss.... dari tempat ni macam tempat jin bertendang sampai dah ramai orang masuk!!!
Jumpa lagi nanti!!!

*saya akan berada di lokasi sama Tuan R.... (shhhhhhhh)

Anonymous said...

OK la sana tu, nati la kalau saya naik ke utara, bley blanja Mie Udang atau pun Mie Ramli, Eh kat umah saya tuuuu...Tapi... Knape tak tukar Klate?? kan best..

abrashid

masMZ KaKiJaLaN said...

buleh. buleh... enchek rashid roger la kawe. Kawe tak gheti nak kechek kelate...