FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, July 1, 2010

HoYeaHHH i MaDe iT DaN aKu suKa

Akhirnya hari yang dinanti-nantikan menjelma juga. Gilalah aku ni - hari yang dinantik-nantikan????? Hanya pada hari-hari terakhir menjelang event ini, baru tiba-tiba aku rasa apasal aku buat kerja gila nih??? Sehari sebelum event, satu hari aku sakit perut. Aduyaiiiii ini nervous punya pasal larrr. Dalam minggu terakhir tu, ada dua saja aku lari lepas tu aku berhenti terus sebab 1)kete sakit tengah jalan (merajuk dengan aku dan aku pun merajuk dengan dia!); 2)keje yang makin bertambun; dan 3) kehadiran semula manusia-manusia yang menyakitkan jiwa. Owhhhhh aku tensi!!!!

Di pagi hari kejadian, aku dan teman-teman bergerak dengan 3 biji kereta ke Dataran Merdeka. W cakap nak berkumpul jam 2 pagi - Fuh Gilo! Malam tu tak boleh nak tidur pulak, dapatlah dua jam saja setelah dipujuk-rayu mata ni supaya terlelaplah ia ! Sampai di Dataran dekat jam 3.00 pagi sebab nak dapatkan parking yang strategik. Mata dah tak boleh nak tahan, sambung tidur dalam kereta.... Masa full marathon dilepaskan jam 5.15 pagi, aku best lagi tidur! Haahhaa.... Ok berhenti mengarut......

R dah masuk tempat pelepasan lama dah sebelum aku W, Zk, J dan Zl baru nak berjalan masuk ke tempat pelepasan. Adeh, jauhnya kalau beratur ke belakang! "Ah M, ko kena ikut kitaorang panjat pagar!" Erk????!! Beratur sekali dengan R dan kemudian datang Sy, L dan FA. Yeay ramainya, tapi diorang ni semua pelari tegar! Kaki sikit lagi dah nak serupa Kenya! Aku sorang je yang baru pertama kali nak buat menda nih.... Hehehehe.... Takpe, aku akan chaiyok, chaiyok!

Waktu pelepasan tiba-tiba aku jadi bersemangat. Masa mula berlari, otak aku cakap "Mas, ko mesti boleh buat! Ko mesti boleh buat!". Masa tu pula aku kebetulan bermula di bahagian tepi memang best aaa perasaan masa tu, dengan sorakan orang kat luar, emcee, jurugambar memang best! Perasan macam semua orang support aku! <- ini memang gila-gila perasaan perasan yang motivate aku! Gila-gila nyer terharu (walhal belum lagi lepas dari kawasan Dataran tu! Poyo gila!). Memang tak sangka aku akan lari juga! Yeahhhhh, i'm coming! Fighting untuk diri aku sendiri.

Aku habiskan larian 21km aku dalam masa 3 jam 32 minit. Kalau dalam ranking, kedudukan aku pada 705 (Ranking? Ah, yang penting sekali aku habiskan larian dan aku suka! That is all matter for me. Yang penting, misi tercapai!!! Yeay!!!!! :D).

Sepanjang larian 3 jam 32 minit inilah yang paling lega sekali buat aku dan paling menggembirakan aku dalam beberapa minggu ini. Aku fikir aku sudah jatuh cinta dengan acara ini, warkh..... Aku mahu kembali sekiranya punya kesempatan.... Hehehe boleh ke???


L, R dan aku

Bersedia untuk dilepaskan pada jam 6.15 pagi.
A dan E akan mula berlari pada 7.15 pagi


Antara laluan yang aku lalui, masa ni dah dekat 9km lari...

Yeahhh, dah 10km!!!! Bersemangat balik semula... Dalam ingat-ingat lupa, rasanya dah dekat kawasan Jusco Cheras.

Masa mula-mula sekali nampak bangunan KLCC, memang happy habis!

Masa ni tengah jalan sebab kaki kanan dah tangkap buat ke sekian kalinya..

Fighting! Fighting! Run Forest Run!!!

Masa ni dah best lari balik sebab dah redup! Tapi masa ni kaki kiri pulak dah tangkap! Jangan layan! Jangan layan! Adeh!!!

Dah 16km? Tak sangka! Tak sangka! Sikit lagi! Sikit lagi! Go Mas Go!

Among beautiful moment during my run! Yes, i smile n i cry!

Dah nampak yang aku nampak????? Yeah!!!! Tapi masa ni ala-ala dah keras dah kaki! Take time jap... Sat lagi kita pulun balik!!!! 1km to go! Run Forest Run! Go Mas Go!

Carbo-loading gila-gila lepas habis lari!! Har har har...

Hoyeahhhhhhhh.... I'm coming!!!! I made it in 3:32:12!!! Masa penamat ni memang gila best! Masa ni lupa dah kaki kiri kanan, masa kat sinilah larian aku yang paling laju! Wakakaka...

Medal aku dalam percubaan pertama half marathon! Huhu (i like!)

[Tima kasih buat semua kengkawan yang bagi sokongan dan istimewa buat kengkawan yang training sama-sama, korang memang best! Tima kasih! Tima kasih! Tima kasih!]

5 comments:

Unknown said...

Taniah10x. kuatnya dia...

Ophe said...

tahniahh... :)seronok melihat dunia kamu!

masMZ KaKiJaLaN said...

Encik Rashid dan Koishie, terima kasih :D

Ren said...

wow!
Masa ni aku sedang berjuang memboling

masMZ KaKiJaLaN said...

memang ko sedang bergumbira Janggel!!