FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, April 1, 2010

KeNYiR TRiaTHLoN : I JusT HaViNG FuN wiT MY FReNs

Kenyir International Triathlon 2010, gila ke apa bila aku buat keputusan untuk masuk event ni. Said to be the Malaysia's toughest triathlon race, memang edisi bunuh diri pula rasanya! Tapi macam yang aku pernah citer dulu, i really need to do something to keep me busy during my ber'kabung' time so that aku tak fikir jauh sangat.

Kenyir International Triathlon, memang gila! Tasik? Huuuu... aku memang ambil masa yang lama sebelum dapat ke pelampung pertama. Duduk menung atas pelantar, fikir "Macammana aku nak buat nih!?". Kawan-kawan kat Ombak yang tak masuk event ni, bukan main gila-gila main psikologi seminggu sebelum race. Segala jenis ikan diorang sebut untuk takutkan aku! Nasib baik juga ramai yang bagi moral support. Thanks to DR sebab bila aku tanya patut atau tak masuk event ni, DR jawab "Tak cuba mana tahu". Thanks to Mahmud sebab setia teman dalam air (salute aaaa Mud! tq!), enchek2 Bos, Janggel, Kam (IM), Li, Yani, teammate, Luvis dan kengkawan lain yang tak abes-abes ucap gudluck. Thank you to MERIDAHFS905, tinggalkan msg kat entri Kenyir dulu - i can't stop reading ur msg until the event day! Tima kasih juga pada Baling sebab layan aku tatkala dah lemau nengok air. Hehehe....

Tahniah buat semua kawan-kawan yang masuk event nie. Tahniah to Zaki, Erin, Wan, Mud, Chin, Ann, Jay, Zali, Ameer (menang RM800 laks : Terengganu Close) Dush, Abu, Amran, Wong etc....



Sehari sebelum hari race, muka je senyum tapi dalam hati? Ermm

Body marking, number 811

Lama juga aku menung dalam air, walhal lagi setengah jam event nak mula!

My part dah settle! Alhamdulillah! Masa keluar dari air dan nak pass gelang to my team mate, best gileR!!! My energy just WOW!!! Huhu... Gambar keluar dari air takleh lar kongsi kat sini. Hihihi.... Anyway, sementara tu ambil gambar menggantikan team mate aku yang dah ready nak lari..... (xplorer, sila ambil perhatian banner yang dipakai di belakang baju!)

aku teman team mate aku Ann lari sebab running buddy dia (Erin) dah lari dulu.. (sebenarnya aku memang teringin nak lari jugak! nak merasa Bukit Gila (nama ni aku yang bagi) atau Bukit Hantu Kuman Kumin (Ann bagi nama) ni macam mana).

Gambar-gambar aku tengah lari, gambar hitam putih masa pusingan pertama (tak sampai 1km pun lagi). Gambar yang kedua dengan ketiga, gambar dah nak masuk finishing line! Yeahhhhh!!! Ada satu cerita masa tengah lari ni.... Tiba-tiba Ann tarik aku "Mas! Mas! Patah balik Mas! Ada babi hutan!". Uiii mak aiii, masa tu nasib baik dekat dengan urusetia dan betul-betul seekor babi hutan melintas bukan main laju.. Kurus semangat aku! (Xplorer, ni bukti Jelajah-Explorer kat Kenyir International Triathlon. Wah bukan main geram betul sebab sepanjang aku lari semua orang tiba-tiba panggil aku Jelajah Xplorer. Emcee event siap sebut lagi "811 and Jelajah Xplorer are coming. What a good teamwork!!" <-lebih kurang larrr). Patut-patut aku letak KaKi JaLaN sekali erk! For this Xplorer, wat lar satu entri "Jelajah Xplorer Di Kenyir Triathlon" untuk aku kat Jelajah Xplorer. Lepas tu letak aaa gambar sempena ko dah kalah bet! :D)

Me and my buddies (walla dah 3 event dah kita masuk erk! Best!)

My team mate - Ann, Chin and me lorrrr

Me and my first medal! Alhamdulillah! Best!

Tak ada ke orang nak sponsor gerek kat aku???


[wahhhh bestnya nak dapat duit!!!! xplorer, i'm waiting..... :D]

15 comments:

coconutgrinder said...

pergghhh...tahniah..tahniahh...
satu keberanian pada tahap tertinggi ang buat ni aku rasa nii.. aku sendiri pun blom pernah cuba dalam event event sebegini...
huihhh.....mcm nih kapas nanti mau den kena tapaw ngan ekaw nii...

Ren said...

haha naseb bek ko balik idop2..kalo tak berkabung la bos ko kat kayangan tuh..heheh Tahniah! dapat no 13!~

masMZ KaKiJaLaN said...

CG n Janggel, tima kasih...
Bila dah habis event, macam tak percaya jer dah buat benda nih... Lagi best bila dapat temankan team mate lari pulak! I just enjoy the race!

CG, den ghaso tinggi kebarangkalian untuk tak masuk swimathon Kapas... jadik team support je kot??? Arghhh... tensi!

Janggel, bos tak sonang dudok larrr... akuikui

coconutgrinder said...

ek ele...
ada plak mcm tuu...
dah tahap ironwomen ekaw ni..takkan kapas tak bole kott...
bole punya laa...apa pun den nak turun pade sabtu ni..den nak kena henjut 5k jugak laa...lama dah tak train ni...

masMZ KaKiJaLaN said...

laut laen larrr.... lagipun maner ada training.... ni kira dah suntuk sangat nih!!!!
meh larr Pullman

xplorer said...

MASMZ - Dongan banggonyo eden nak menyampaikan sekeping cek atas namo MASMZ . Eden ni orangnyo beramanah , eden akan tunaikan janji eden .Ekau email kat eden no akaun Maybank , eden akan transferkan kat dlm akaun den . Eden botul2 terharu dengan dedikasi ynag tolah di tunjukkan oleh ekau , sambil berlingan air mato den bilo den tgk gambo tu . TAHNIAH SOKALI LAGI , JGN LUPA EMAIL KAT DEN NO AKAUN . EDEN akan buat entry khas untuk ekau , nanti check blog den.Agaknya ekau ler org yg paling glamer n disebut2 oleh emcee, he he

masMZ KaKiJaLaN said...

"eden akan transferkan kat dlm akaun den?" <- aik, bukan sepatutnya dalam akaun ekaw ke (i.e. Den larrr)!

Bukan setakat emcee, semua orang kat water station atau yang selisih dengan den pun dok sebut Jelajah Xplorer! Tu larr yang Den cam nak jerit "Den ni KaKi JaLaN larr!"

xplorer said...

he he . eden ni nogorie colup . Eden dah tunaikan kewajipan den , cuba check dlm akaun

coconutgrinder said...

akaun saya tak dak ka?

masMZ KaKiJaLaN said...

Alamakkkkkkkk Xplorer, ekaw memang best larrrrrr.... Den pun ghaso nak nanges nengok amaun tu.... Walla.... best!!!! Alhamdulillah.... Den doakan bertambah-tambahlah rezeki ekaw hendaklah. Amin.....

WAHHHH BEST!!!!!!!!!!!! TQ! TQ! TQ!

psst : memang terharu giler!

masMZ KaKiJaLaN said...

CG, bile nak kidnap gerek mahai bapak ekaw.... kasik pinjam guna wat next race leh???? Den tetiba jadik bersemangat waja!! Huuuuuu

coconutgrinder said...

haaa..bolee aja...ingat raya tahun ni balik kampung aku curi laa gerek bapak aku tu...huhuhuhuhu

masMZ said...

CG, ko jadi pencurik islam (sape ntah bagitau den ayat nih!) tau... nak curik tapi dah bagitau awal2 atau dalam erti kata laen ekaw cakap ekaw nak amek gerek tu sama ada tuan nyer kasik ke tak... (ishk kali kedua - ni macam rampasan jew?! Ermmmmm.....)

Kam Kasturie said...

Well done Mas! Uiiyoo power la you buat the toughest triathlon in M'sia!

masMZ KaKiJaLaN said...

Kam, TQ! I pegang cakap u larrr, nervous jugak kalau tak :)