FReNs iN KaKi JaLaN

Tuesday, February 23, 2010

KeNYiR LaKe INTeRNaTioNaL TRiaTHLon 2010 : Yes LaaaR

Kenyir Lake International Triathlon 2010. "Yes Larrr", kata Z masa E mendaftar. Bersungguh-sungguh Z mahu E menyertai acara ni. Macam-macam strategi disusun termasuklah cubaan memasukkan aku dalam satu pasukan (relay). Aku kayuh? Mana nak cari 'gerek mahal' (bak kata CGrinder)? Usul Z ditolak, tapi Z berjaya juga membentuk pasukan lain untuk E. Cayalah! Aku tahu E memang bersemangat lepas berjaya lari tanpa henti di dalam Putrajaya Night Run. E paling laju antara aku dan A.

Kenyir Lake International Triathlon 2010 akan berlangsung pada bulan Mac. Ermmm... Mac, bulan keramat yang tidak pernah aku lupakan sejak beberapa tahun kebelakangan. "F, P, korang takde program naik gunung ke (Mac kebiasaannya)?", tanya ku pada teman-teman sependakian aku. "M, ko bagitau lar gunung mana yang nak pergi". "Errmmmmm, takpe larr". Aku tahu mereka sudah khatam banyak tempat.

Aktiviti habis tenaga merupakan satu-satunya perkara penting yang perlu aku lakukan di minggu terakhir Mac. Bukan bercuti tapi membawa diri jauh satu keperluan buat aku. Tragedi Mac yang belum sembuh-sembuh. "DR, saya nak amek EL esok. Saya nak balik kampung. Saya rindu Opah. Saya kena tengok Opah. Opah tak sihat. Hari tu, Opah suruh tinggal sehari lagi tapi saya kata nak kena balik rumah. Ibu macam marah sebab tak balik rumah langsung". Memang masa tu aku memerap duduk rumah Opah, dan sesekali yang sekejap sahaja balik ke rumah mengambil pakaian. "DR., saya nak balik kampung esok naik bas, tapi tengah hari. Pagi tu saya nak singgah XXX. He". Dan pagi tu, seawal pagi aku terima berita dari kampung "Kak Yong, Opah nazak". Opah pergi masa aku dalam perjalanan pulang ke kampung (ah emosi! maaf!). Satu penyesalan yang tak pernah aku lupakan. Aku meninggalkan dia disaat dia meminta yang sedikit dari aku. Bagaimana harus aku membuat pilihan antara dua ketika itu? Walau bagaimanapun aku tidak sekali-kali menyalahkan takdir. Tuhan telah mengizinkan aku menghabiskan masa terakhir ku dengannya hanya dengan menemaninya beberapa hari sendirian. Hanya ada aku, Opah dan Atuk. Sejak dari itu, inilah yang aku lakukan pada minggu-minggu terakhir Mac. Jauh...

Yes Laarrrr. Kenyir Lake International Triathlon 2010, aku datang. Sungguhpun dengan alasan yang salah (mungkin), aku akan mencuba sedaya upaya ku. Tunggu........

Info Lake Kenyir International Triathlon 2010 :
Date : 28 March 2010
Time : 8:00am
Venue : Lake Kenyir, Terengganu
Distance : 1.5km swim, 40km bike, 10km run

* Kengkawan di KaKi JaLaN, wish me all da best!!

* Erin, Ann, Rudy, 1st trial haaa! Yes Larrr. chaiyok! chaiyok!

16 comments:

Ren said...

anak2 ikan di tasik kenyir kah??? Gud Lak!!!

masMZ KaKiJaLaN said...

entah lar ikan apa yang ada dalam tasik tu...
takut... tapi aku pasti melepasinya! Tq Janggel :)

[DR., kalau tak cuba tak tahu ya! Tima kasih banyak2 ;)]

detto4163 said...

takziah mas..aku tak tau pun opah ko ninggal....
tahniah gak utk kita semua berjaya buat team utk ko......yessslaaa

masMZ KaKiJaLaN said...

Alamak detto, yes larrrr tqvm.
Tu lar wa punya sebab besar yang wa bersemangat sangat nak wat ni. Wa mesti wat something. mesti jugak.
Korang train lari ari apa? Mau follow lar coach, leh?

coconutgrinder said...

takziah okid...harap tabah k.

amboihh pandai kata kat aku nooo...(GEREK MAHAI)..hahaa...xpa tunggu laa selimuit dah laku 3 4 ribu helai..ble laa den boli gerek...hahahaha.
okid la nih trainning untuk pulau kapas sakan noo....huhuhuhu ini mengikut kata dari kawan den laa...huhuhuhuh

masMZ KaKiJaLaN said...

Coconutgrinder a.k.a CG, agak2 berapa lama sasaran penjualan selimut dapat menjangkau ke angka 3 4 ribu helai tu? Den dah cakap, ekau cilok aaa gerek bapak ekau tu... Gerek nyer bukan bersusun ke kek umah tu??? Kalo dapek, ekaw cilok lar lobih dapek gak den pinjam training ;)

psst : oKiD tu sapo? terror ke dia? training apa? kek pulau kapas tu ada apa? akakaka oKiD erK??? hehehe

coconutgrinder said...

haaa..ekaw kena laa tolong den promote kat area opis ekaw..baru laa cepat nak mencecah ribu helai..time tu gerek utk ekaw pun den sponsor...huhuhuhuhuhu..
ehh bukan ayat nya mcm nih kaa...eh akak jgn laa panggil saya okid...hahahahahaha.
den pun nak poie trainning kat s.alam ujung minggu ni...saja nak amik angin sana...insyaAllah...

masMZ KaKiJaLaN said...

yaaaa... itu ayat Den kat wife Ekaw... peh2 Den pulak gelak2 sebab tetiba terasa muda... hahaha...

Ekaw datang lari ka, ekaw datang swim kek SA?

xplorer said...

takziah mas .

Eden nak borie nausihat kat ekau . bila ekau tongah larie dan teraso letih nak mengigil , eden nausihat ekau seru namo eden 3 kali sambil tengok langit.Insyaallah ekau takkan lotih , tapi kalau ekau lotih jugak , buat skali lagi lopaih tu minum air 100 plus .insyaallah mujarab . Satu lagi kalau eden nak sponsor ekau boleh tak , tapi ekau kena pakau banner JELAJAH-XPLORER.blogspot.com kat depan ngan blakang n kena letak gambor kat dlm blog sebagai bukti.ada brani tak??? he he

masMZ KaKiJaLaN said...

wahhhh engkorang nih, suka betul kalau Den masuk memana event. CGrinder aritu nak suh lari ngan selimut aaaa.. ni nak lari ngan banner lakss erk?

xplorer, kalau Den sambut cabaran itu... haaa nangis jugak ekau nanti... amacam??? muahahaha

xplorer said...

eden sanggup sahut cabaran . sediakan no akaun ekau , yg penting gambar masa tongah lari n advertise blog eden . ado ja gambo eden akan masuk dlm akaun ekau RM 50.eden baru habis duit boli moto, 50 pun jadi ler

masMZ KaKiJaLaN said...

baek den pogang iklan blog ekau tu ;p wah dah dpt moto idaman hati yg siap termimpi-mimpi tu ke? tahniah! hulla best!

coconutgrinder said...

ha den nak turun kat pade la...dah lama tak swimming ni..nak berenang pun dah lupa mcm mana...
haaa kat kenyir nih bole laa promote selimuit den...huhuhuh

masMZ KaKiJaLaN said...

amboih, nk promote selimut kt kenyir pulak? Ngado lar ekaw. Kata nk trn pade, apasal xdtg2. Kwn ekaw smlm siap bwk aqasha, fullamak cm agen lar pulak..

Anonymous said...

steady sis......swim only eh? No problem maa....I did it last year..it was fun once you are out of the water....let others go first if you are nervous, take your own sweet time...lots of canoe on the water...if you are tired you can hang on to the canoe for a while, then continue..you will not be disqualified...the most important thing is to have fun..hehehe..trust me, you will want to do it again..MERIDAHFS905

masMZ KaKiJaLaN said...

MERIDAHFS905 tq! tq!

A bit nervous because this is my first try... somemore dalam lake?! Heeeee... For full triathlon, so not ready yet! Maybe later ;)
Anyway, r u going to this event?? All the best ya! :D