FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, May 7, 2009

ATas SaTU PeRMoHoNAN MaaF

Atas satu permohonan maaf, aku meminta maaf
Marah, ego dan penuh sombong walaupun dalam tangis

Atas satu permohonan maaf, aku meminta maaf
Kataku, "mohon maaf, aku butuh masa"

Atas satu permohonan maaf, aku meminta maaf
tambahku lagi, "mohon maaf, aku penat"

Atas satu permohonan maaf, aku meminta maaf atas permohonan maaf aku
Sesal atas ucapan di luar pertimbangan
Kenapa juga dibiar melarat
Owhhhh buruk rasa diri
Pada seseorang yang menyatakan salah dan memohon maaf, kutambahkan salah, kubiar tanda tanya

Akhirnya, ...
Sendiri merasa tewas dan salah
Kini, aku yang menganjur satu permohonan maaf
Biar maaf itu disambut dengan senyum tenang dan senang
mohon maaf sekali lagi atas keterlanjuran kata

Memesan kepada diri sendiri dan semua yang sudi membaca,
"Jangan pernah menyimpan marah"
"Jangan pernah menyimpan sesal "
"Jangan pernah sombong"
"Siapa aku untuk tidak menerima maaf?"

4 comments:

Ophe said...

kemaafan itu terlalu besar harganya.. jutawan manapun tidakkan mampu membelinya..

masMZ KaKiJaLaN said...
This comment has been removed by the author.
purplelady said...

Sbg kawan, ada rasa kagum kesungguhan utk memohon maaf krna tidak memberi maaf..(apa daaa pening..). Maafkan semua hati akan lebih tenang!

masMZ KaKiJaLaN said...

Koishie...