FReNs iN KaKi JaLaN

Thursday, March 26, 2009

3. CikGu MemaNGGiL MuRiD

(sambungan dari entri sebelum ini)
3. Cikgu Memanggil Murid

Adussss.... malu seh.... Bukan lagi murid yang mencari cikgu. Cikgu mencari murid yang tak kunjung-kunjung tiba. Bukan sekali, tapi panggilan secara rasmi semata-mata dengan tujuan itu sudah dua kali. Untuk tunggu panggilan yang ketiga, ohhhhhh aku tak sanggup. Malu!! Tak berkat!!!! Lagipula 'Cikgu Besar' yang telefon! Huh!!!!

Cikgu Besar dan cikgu-cikgu dari Ombak semuanya teman-temanku... 'Cikgu Besar' yang ku kenal dahulu dan memang bersemangat besar... Dulunya mahu aku menjadi pelajar kepada pelatihnya... Selepas itu, tawarnya "Aku tak kisah, boleh ajar semua gaya. Lepas tu ko tolong-tolong aaa ngajo kat sini, keje ngan aku! Hehe"... Seterus-seterusnya:

(Dua minggu lepas, kut!)

B: Eh, ko buat apa. Hujung minggu, ari Sabtu Ahad turunlah sini.
D: Hehe... Ala, sori lerrr tak sempat lar B. Korang semua sekali ada kat sana ker?
B: Semua orang ada. Kitaorang memang sabtu ahad dari pagi sampai malam kat sana. Semua orang ada.. Ko jer yang tak datang-datang...
D: He... Korang mengajo dengan training erk. Semua masuk event tu ke? Waduh, segannya aku...
B: Datang sini, belajar... Ko pilih jer nak belajar ngan sape.
D: Alamak... he... bukan datang nengok korang jer erk?!! Ngeh ngeh
B: Datang sini belajar... Tahun ni jer bagi ko dok kat atas, tahun depan ko kena masuk, join kita orang, turun bawah. Budak-budak pun masuk tau...
D: Tahu (mood antara excited tapi mengelak lagi). Ermmm.... nanti ler oghang g sana...

(Dialog minggu nie)

B: Haaa.. buat apa minggu nih? Bila ko nak datang nih?
D: He (senyum walaupun B tak nampak! Mood: rasa salah)
D: Oh yaaaa.... aku baru plan nak pg minggu nih (haha, ayat cover. Macam iyer je masa aku cakap nih)... kejap aaaaa (baru belek planner)... Ermm...
B: Haaa... oklah tu... Ko datang tau... Ko cakap je nak belajar ngan sapa... Ngan aku boleh, ngan Ann boleh, ngan ...... (ada larr kengkawan lain)... Aku tak kisah...
D: Aku tak yah belajo ngan Cikgu Besar kan?!!! (merujuk kepada B)
B: Aku tak kisah... Tapi kalo ngan Cikgu Besar, wooo aku garang sket!! Hehehe... Ko datang tau. Datang tau!!!
D: Ermmmm yerrr.... baik... nanti aku datang....

[Ombak dipunya oleh B, mengajar berenang. Dahulu aku selalu duduk di tepi melihat kanak-kanak belajar - memang kupilih waktu itu... arghhh kiutnya mereka!. B dan teman-teman di Ombak akan sertai acara renang Kapas ke Maran April ini termasuk juga student adik-adik comel mereka... Semoga berjaya semua... ]

[Aku untuk berenang sejauh itu??? Aku akan mengkagumi diri aku sendiri jika aku mampu!]

No comments: